Strona Główna Tramwaje Tabor produkcji krajowej Pesa Jazz

Pesa Jazz

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...

Moderator: mods


Post 2015-08-11, 23:24

Posty: 27
Osobiście jechałem Pesą Jazz w Gdańsku i według mnie ma on i wady, i zalety względem Swingów. Jazzy w porównaniu do Swingów są cichsze i lepiej wyglądają, ale jednak przy jeździe jako pasażer, odczuwa się to twarde zawieszenie. Swingiem się lepiej jedzie, większy komfort podróży. Plusem Jazzów są też wszystkie siedzenia "na wprost", a nie pod kątem no i podłoga "bez wzniesień" na całej długości pojazdu. :) Osobiście jestem zdania, że jakby zastosować i elementy znane ze Swingów i z Jazzów, powstałby całkiem niezły tramwaj. ;)

Post 2015-08-12, 06:29
TLG Awatar użytkownika
Ekspert
Ekspert

Posty: 4327
Lokalizacja: Warszawa
Przeszło bez echa: linia 79 w Warszawie jest pierwszą trasą, którą tramwaje planowo pokonują bez zasilania z sieci, korzystając jedynie z kondensatorów. Jak na razie rozwiązanie się sprawdza
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Post 2015-08-12, 15:44
J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32159
Lokalizacja: Warszawa

Ja napisałem o tym remoncie i linii 79 w zeszłym tygodniu w innym temacie - tj. o remontach ;)

Szczególnie, że dla mnie to jest bardzo ważne i ciekawe wydarzenie w Warszawie ;)

Natomiast wczoraj ktoś z mojej rodziny zatelefonował do mnie i bardzo mu się spodobała - od strony technicznej - kwestia zmiany czoła wagonów, przejazdu po zwrotnicy nakładkowej, a szczególnie przejazdu... poza siecią trakcyjną ;)

Ja osobiście wybieram się na Grójecką w przyszłym tygodniu, by to zobaczyć na żywo. Warto to obejrzeć i sfilmować - dla mnie to jest wydarzenie historyczne ;)

PS. Linia 79 będzie funkcjonować do 22 sierpnia, ale po wakacjach, Jazz-y Duo będą miały znacznie więcej roboty, m.in. przejmą obsługę linii 11... wtedy będzie jazda :-P
Obrazek

Post 2015-08-18, 20:55
J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32159
Lokalizacja: Warszawa

Zmieniają się plany remontowe i teraz nie wiadomo czy faktycznie Jazzy-Duo przejmą w posiadanie linię 11-ście. Pożyjemy, zobaczymy ;)

Póki co jeszcze wciąż trwa remont na ul. Grójeckiej. Byłem tam dzisiaj i Jazz-y-Duo świetnie sobie radzą na linii 79. Trzeba przyznać, że rozwiązanie jest dosyć fajne, a jednocześnie duża częstotliwość kursów zachęca do korzystania z tej linii. Tramwaje potrafią się zapełnić ;)

A tak sobie radzą Jazz-y Duo na zwrotnicy nakładkowej tuż za przystankiem Hale Banacha :strzałka: https://www.youtube.com/watch?v=-_RQ1-w ... e=youtu.be
Obrazek

Post 2015-08-19, 06:33
TLG Awatar użytkownika
Ekspert
Ekspert

Posty: 4327
Lokalizacja: Warszawa
J-31 pisze:
Zmieniają się plany remontowe i teraz nie wiadomo czy faktycznie Jazzy-Duo przejmą w posiadanie linię 11-ście.
Na pewno rozwiązanie będzie ponownie wykorzystane w czasie remontu linii na Żerań Wschodni.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Post 2015-08-20, 20:19
J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32159
Lokalizacja: Warszawa

Udało mi się w końcu załapać na Pesę 134N "Jazz". Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem wagonu. Zawieszenie jest twardsze niż w Swingu, ale mimo wszystko dosyć przyjemnie się tym podróżuje. O wiele przyjemniej niż w Jazzie-Duo. Tam czuć każdy element torowiska. Tutaj jakoś to wytłumiono. Generalnie 134N to wagon krótki, ale pojemny w podróżowaniu ;)

Rzeczywiście motorniczy będzie miał słabą widoczność z tylnego pulpitu sterowniczego, ciężko mu będzie manewrować na bazie ... i to chyba byłby jedyny mankament. :D

No może te "zakamarki" w rejonie foteli. Łatwo tam zostawić śmieci. Zresztą ktoś już wsunął w jedno z takich miejsc gazetę, ale to taka drobnostka ;)

Tym razem Pesie udało się wyprostować fotele na wózkach - wg. mnie to jest dobre rozwiązanie. Przynajmniej nie można potknąć się o czyjeś nogi lub kolana. Miejsc do siedzenia sporo jak na taki krótki wagon. Jest też miejsce na wózki. Miodzio i malinka.

Trochę fotek:
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/

Jakby ktoś chciał obejrzeć krótki filmik... to zapraszam
:strzałka: https://www.youtube.com/watch?v=wG59-WfU2-c

Wydaje mi się, że 134N to będzie o wiele fajniejsze rozwiązanie niż solówki 105Na. Wagon jako taki jest dłuższy w porównaniu z wagonami 105Na i pochodnych, jednocześnie ma więcej miejsc do siedzenia. Tak więc znakomicie będzie pasował na 6-stkę lub 28, czy nawet 14-stkę.

Póki co ja go spotkałem na 13-stce ... no i pozostaje tylko czekać na więcej krótkich Jazz-ów ;)
Obrazek

Post 2015-08-21, 15:38
TLG Awatar użytkownika
Ekspert
Ekspert

Posty: 4327
Lokalizacja: Warszawa
J-31 pisze:
Udało mi się w końcu załapać na Pesę 134N "Jazz". Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem wagonu. Zawieszenie jest twardsze niż w Swingu, ale mimo wszystko dosyć przyjemnie się tym podróżuje. O wiele przyjemniej niż w Jazzie-Duo. Tam czuć każdy element torowiska. Tutaj jakoś to wytłumiono. Generalnie 134N to wagon krótki, ale pojemny w podróżowaniu ;)

Chyba po prostu chciałeś wierzyć, że coś tam zmieniono i wydało Ci się, że jest lepiej.
Jezus nadchodzi! Udawaj, że jesteś zajęty.

Post 2015-08-21, 20:45
J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32159
Lokalizacja: Warszawa

Może za krótko nim jechałem, ale chwilę po tym jak jechałem krótkim Jazzem, to wracałem Jazz-em Duo, po tej samej trasie. I znacznie bardziej odczuwałem wszelkie nierówności na torze niż w 134N ;)
Obrazek

Post 2017-04-17, 16:04
J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32159
Lokalizacja: Warszawa

Nie wiem jak to prawidłowo napisać, ale chyba wychodzą pierwsze poważniejsze "kwiatki" z Pesami 134N "Jazz". Nie wiem, czy to jest błąd konstrukcyjny, czy może jakość wykonania, czy po prostu eksploatacja, ale Tramwaje Warszawskie zaczynają wysyłać swoje krótkie Jazzy do Bydgoszczy, do Pesy na "wzmocnienie konstrukcji" :mruga:

:strzałka: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54904.html

Chodzi o wzmocnienie połączenia członów skrajnych z członem środkowym :cool:
Obrazek

Post 2017-04-17, 16:25
Auper Awatar użytkownika
Moderator
Moderator

Posty: 2261
Lokalizacja: Tychy

Ot, efekty pracy ukraińskich spawaczy...;)

Poprzednia

Wróć do Tabor produkcji krajowej


Strona Główna Tramwaje Tabor produkcji krajowej Pesa Jazz