Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...

Moderator: mods

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1437
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: shakkie » 2015-12-31, 15:00

Postanowiłem zmarnować wasz czas na podsumowanie roku w szczecińskiej KM (część autobusowa będzie we właściwym czasie i w odpowiednim wątku).
Ze stanu TS wyparowało 11 wagonów 105Na, do ruchu wprowadzono tylko 1 nowy wagon - Betę #602. Ponadto zmodernizowano 7 Tatr KT4 oraz 3 składy 105Ng/S. Ta ostatnia ma dość szeroki zakres - wagony dostają nowy wystrój wnętrza, pulpit, aparaturę i numery taborowe. Galeria zdjęć zmodernizowanych wagonów:
http://www.mkm.szczecin.pl/galeria/32,105Ng2015
Pozostałe 3 składy tego typu również zostaną przebudowane.

Dużo więcej działo się w dziedzinie infrastruktury - wyremontowano torowisko od węzła Brama Portowa do pętli Potulicka, od Mostu Długiego do pętli Basen Górniczy, oraz nową trasę z tej ostatniej do pętli Turkusowa (czyli SST). Ową jednak od razu zaczęły trapić awarie - na "dzień dobry" kilka połamanych pantografów, potem doszło do urwania kawałka szyny. Kontrola zlecona po tym wypadku wykazała konieczność poprawienia części spawów.

Co przyniesie rok 2016? Nie wiadomo, nie pojawiły się jakiekolwiek obietnice. Być może będzie to ostatni rok wagonów 105Na w ruchu liniowym - pozostały ich tylko 4 składy.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1437
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: shakkie » 2016-04-14, 14:11

Będą projektować! (Chyba że nie dojdzie do rozstrzygnięcia przetargu)
Urząd Miasta Szczecin opublikował ogłoszenie o przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania "Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie - etap II".
Prace projektowe dotyczyć będą następujących zadań:
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości - pl. Żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła do ronda Giedroycia,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Kołłątaja - ul. Asnyka - pętla Dworzec Niebuszewo,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu pl. Żołnierza Polskiego - pl. Hołdu Pruskiego - ul. Matejki - ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła),
rozbudowa i przebudowa układu drogowego al. Powstańców Wielkopolskich dla zadania "Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z rozbudową pętli",
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego (z przejazdem),
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną na pl. Szarych Szeregów,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w węźle Wyszyńskiego,
rozbudowa i przebudowa układu drogowego ul. Wiszesława dla zadania "Przebudowa zajezdni tramwajowej Golęcin",
remont podstacji prostownikowej Kolumba,
budowa podstacji prostownikowej Chmielewskiego,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nabrzeże Weleckie na wysokości ul. Podwale - Kolumba - Chmielewskiego - Smolańska - Budziszyńska do rozjazdów przed pętlą Pomorzany,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Nowej od wiaduktu kolejowego - pl. Ratuszowy - ul. Dworcowa na wysokości hotelu Novotel wraz z dodatkową relacją pod wiaduktem,
przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu ul. Jagiellońskiej od al. Bohaterów Warszawy do al. Piastów.
Projekty mają zawierać m.in. dodatkowe relacje: na placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego oraz z ulicy Wyszyńskiego w kierunku Stoczni Szczecińskiej, a także przewidywać możliwość poprowadzenia linii tramwajowej od placu Szarych Szeregów przez aleję Wojska Polskiego w kierunku Bramy Portowej. Planowane jest również wykonanie dodatkowego toru postojowego na pętli "Dworzec Niebuszewo".
Otwarcie ofert nastąpi 19 maja.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1460537 ... y-torowisk
Czy ktoś wie, do którego roku trzeba będzie ukończyć/rozliczyć inwestycje, aby były objęte obecnym rozdaniem unijnej forsy? Bo coś czuje, że nie zdążą zrealizować nawet połowy zadań wymienionych powyżej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32508
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2016-04-14, 18:54

A nie jest to czasami unijne dofinansowanie na lata 2014-2020 ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1437
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: shakkie » 2017-05-12, 09:09

OKP:
Przebudowa ulic Niemierzyńskiej, Arkońskiej, Spacerowej do al. Wojska Polskiego, etap III – Przebudowa ul. Arkońskiej (od pętli tramwajowej „Las Arkoński” do al. Wojska Polskiego)
http://bip.um.szczecin.pl/chapter_11710 ... 31608224BA

Co ma to wspólnego z tramwajami? Otóż na owym odcinku (~ 1,4 km) powstanie nowe torowisko oraz zostaną przebudowane skrzyżowanie Wojska Polskiego/ Arkońska/ Szafera i pętla Las Arkoński.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32508
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-05-12, 12:29

To będzie jakaś nowa linia, czy tylko łącznik pomiędzy istniejącymi torowiskami ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10461
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: pmaster » 2017-06-23, 23:54

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32508
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: J-31 » 2017-06-24, 12:46

I wielkie brawa dla Pani Motorniczej. Postąpiła właściwie... zupełnie inaczej postąpił kierowca PKS-u Grodzio, jak ładnych parę lat temu wszedł mu - na pętli przy Dworcu Centralnym - do Jelcza 120M, pewien bezdomny. Zdjął spodnie, usiadł na jednym z foteli i ... zostawił mu "kloca". Po czym wstał, założył spodnie i wyszedł. Pan kierowca zmartwił się tym - po fakcie. Cuchnęło na cały autobus. ;)

Swego czasu linia 166 była znana z tego, że korzystali z niej śmierdzący bezdomni. Ludzie często tłoczyli się w tylnej lub przedniej części autobusu, byle z dala od człowieka, a kierowcy (wtedy Scanii z PKS-u) nie reagowali. O dziwo odkąd linię przejęło MZA, bezdomni się wynieśli, ale kierowcy MZA nikogo się nie boją i nie boją się wyjść z kabiny i kazać pasażerowi wyjść z pojazdu, więc nie dziwi mnie, że bezdomni się wynieśli ;)

A zatem - tym bardziej, wielkie brawa dla Pani Motorniczej :)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10461
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Tramwaje w Szczecinie - tabor, infrastruktura

Post autor: pmaster » 2017-06-25, 16:45

Rzeczywiście, jeżdżąc Scanią po Pradze smród trzeba było mieć na uwadze. Ale ten ze szczecińskiego tramwaju ponoć nie oddał stolca, tylko miał cuchnące wiatry, więc uważam, że powinien zostać w tramwaju. Choć może jak bardzo długo się nie mył, to nie
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ