Strona Główna Inne Hand Made Rysunki pojazdów fikcyjnych Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

To forum jest poświęcone wyłącznie rysunkom pojazdów fikcyjnych w komunikacji miejskiej.

Moderatorzy: Mrozard, mods



Posty: 200
Lokalizacja: Gdañsk
Zgadza się, cudownie wyglądają! Ale w przegubach na przednim rzucie brakuje wywietrznika. ;)
Galant na Facebooku GG: 40125202.


Posty: 3649
Lokalizacja: Łaziska Górne
Taki oto Zaporożec od tygodnia pojawia się na podmiejskich liniach ZKMu.
Obrazek
Auto jest fabrycznie nowe, posiada silnik Deutz i manualną skrzynię biegów. Krążą plotki że mają być jeszcze trzy takie.

J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32257
Lokalizacja: Warszawa

WOW. ZAZ-ik, niech ZKM chociaż pomaluje każdego w inne kolorki. Będzie ciekawiej :)
Obrazek


Posty: 3649
Lokalizacja: Łaziska Górne
Czas na dalszą prezentację:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Partia Urbino 12 kupiona rok po przegubowcach wymuszona była wymianą zużytych solówek takich jak Autosan A1010M czy Jelcze 120M oraz M121M z pierwszej serii.

Obrazek
Zakupione kilka dni temu Citaro do obsługi linii podmiejskich. Póki co nie będzie malowane gdyż lakier jest jeszcze w dobrym stanie.

J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32257
Lokalizacja: Warszawa

A czy ten nakaz wchodzenia I-szymi drzwiami, to chociaż jest respektowany ? :cool:
Obrazek


Posty: 3649
Lokalizacja: Łaziska Górne
Zależy co się kierowcy przyśni, zazwyczaj im to koło pióra lata... ;)


Posty: 3649
Lokalizacja: Łaziska Górne
Obrazek
Taki oto midik zameldował się na zajezdni przy Jankego 25. Autobus póki co nie ma nadanych numerów taborowych ani założonych tablic rejestracyjnych. Póki co trwa jego przygotowanie do wyjazdu na linię czyli nabijanie klimatyzacji, montaż ramek na reklamy, kasowniki oraz wyświetlacze oraz światła LED na przedniej ścianie. Jako ciekawostkę można dodać, że założono w nim bileterkę EMAR którą posiadają autobusy kursujące na liniach podmiejskich gdzie nie ma czasem możliwości kupna biletu papierowego w kiosku czy automacie.


Posty: 616
J-31 pisze:
WOW. ZAZ-ik, niech ZKM chociaż pomaluje każdego w inne kolorki. Będzie ciekawiej :)

Na przykład w barwy Obornik :D :
http://poznanskie-autobusy.pl/fotografia9251.htm


Posty: 3649
Lokalizacja: Łaziska Górne
Obrazek
Gwóźdź do trumny Autosanów H7 Trafic w ZKMie. Na dniach ma dojechać ich aż pięć sztuk i zastąpią one wysłużone już wyroby Sanockiej fabryki na mniej uczęszczanych liniach.

Spędziłem nad tą zabawką dwa dni i mam nadzieję, że efekt jest zadowalający.

J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32257
Lokalizacja: Warszawa

Nie tyle co zadowalający... jest super :-P

PS. Aż się zastanawiam czy z tego modelu nie zrobić do Bahna, bo takie pojazdy są mi też potrzebne i będzie potrzeba więcej. Ponieważ nie mogę już budować - w tej symulacji - dużych miast (Bahn ma ograniczenia w ilości przystanków), ale mogę budować małe osiedla tuż przy dużych miastach. No i właśnie do nich mogą jeździć takie małe pojazdy. I w sumie już jeżdżą najczęściej Autosany Vetliny... warto by tak coś innego dać. A zatem może taki śliczny merolek. :cool:
Obrazek


Posty: 352
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Hm, dawno się nie odzywałem.

Parę tygodni temu zapadła decyzja o wycofaniu pozostałych czterech Ikarusów 280.26 z rocznika 1989 w PPKZ Krajewno. Z grubsza niezawodne wozy zostały wyparte przez jakby nie spojrzeć nadmiar niskopodłogowych przegubowców (w sumie z wozów własnych PPKZ teraz w godzinach szczytu przewozowego powinny być wolne 4 przegubowce przy pełnej sprawności technicznej przy obstawieniu zadań wysokich przez niskacze) oraz wżerającą się "rudą szmatę". Ostatnimi czterema egzemplarzami były 9311, 9317, 9319 i 9322 z partii w sumie 24 przegubowców, która przybyła w 1989 r. Wozy te w drugiej połowie 2015 r. zaczęły stanowić rezerwę aniżeli planową obstawę wysokich zadań szczytowych na liniach 13, 16, 18 i 21. W końcu ostatni raz węgierski przegubowiec wyjechał planowo na linie 6 kwietnia br., kiedy kierowca służby 013A01* wziął wóz 9317 na poranny dodatek 13-11 i popołudniowy 13-09, wykręcając jego ostatnich 6 kółek na tej ważnej linii charakteryzującej się wysokimi potokami w godzinach szczytu. Od tego czasu Ikarusy parę razy wstawiano na rezerwę czynną na zajezdni, ale nie widziały one kursów liniowych.
Obrazek
9317, podobnie jak 9319 i 9322, charakteryzuje się zachowanymi numerami taborowymi malowanymi od starego szablonu, który jest już nie do spotkania na drugiej zajezdni, ale tylko on ma wymalowane również nry taborowe nad drugą osią. Wozy te oryginalnie dostarczono w standardowym dla tego rocznika malowaniu, czyli również z czerwonymi fartuchami, ale przy okazji napraw generalnych o schyłku lat 90. wiele wozów dostawało białe fartuchy. Błękitny pasek pojawił się później, przy okazji wprowadzenia nowej marki firmowej w 2006 r. Z tej też epoki pochodzi charakterystyczne logo PPKZ znajdujące się nad drugimi drzwiami.
Docelowo PPKZ planuje zachować jeden z egzemplarzy na cele muzealne, najprawdopodobniej trafi zresztą do strękowskiego Muzeum Kultury, Techniki i Ludu, które już teraz posiada w zbiorach kilka sztuk taboru post-PPKZowskiego.
Jednocześnie wycofano również ostatnie dwa Mercedesy O305G, 1302 i 1303, z rocznika 1985, zakupione jako używane w 2001 r. Wozów tych wtedy zakupiono pięć. Pozostałe trzy dawno zaprzyjaźniły się ze złomem. Z Ikarusów poza wspomnianą czwórką ostały się również 7T01 i 7T02, dawne odpowiednio 7308 i 7303 - oberżnięte 280.26 przekonwertowane na pogotowie techniczne, które bardziej służą jako mobilne skrzynie narzędzi niż cokolwiek innego.

Nie, ta gwiazdka do niczego się nie odnosi, jest ona częścią numeru służby i oznacza ona służby dwuczęściowe, najczęściej szczytowe.
Signatureless...


Posty: 3649
Lokalizacja: Łaziska Górne
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Trzy solówki które jako pierwsze pójdą na odstrzał po dostawie autobusów elektrycznych na przełomie tego i przyszłego roku. Zakupione pięć lat temu z Niemiec trzydrzwiowe Mercedesy do tej pory dzielnie w komplecie obsługują całodzienne zadania. Ich dobry stan techniczny można zawdzięczać stałym obsadom która dba o swoje "dziadki"


Obrazek
Sprinter który kilka tygodni temu przybył w żółto-zielonych barwach został w końcu przemalowany i jest gotowy do wyjazdu na linię, póki co kursuje na linii 6 która nawet w godzinach szczytu nie wozi specjalnych tłumów.

Auper Awatar użytkownika
Moderator
Moderator

Posty: 2277
Lokalizacja: Tychy

A mam na komputerze z 50 nieopublikowanych rysunków autobusów z PKM Pilnicko, z lat 1990-2010, wśród których między innymi znajduje się poprawiony Mercedes ;)

J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32257
Lokalizacja: Warszawa

Swoją drogą szkoda takich ślicznych klasycznych merolków - może ja bym je wziął, tylko zastanawiam się gdzie bym je wciepnął. No, ale znając życie znalazłyby zatrudnienie. Szczególnie, że wciąż mam - Marcinie - Twoją firmę w symulacji. A i model MB O405N2 tyż. Tylko go chlapnąć kolorkami ;)

To co Sprzedajesz ? :D
Obrazek


Posty: 3649
Lokalizacja: Łaziska Górne
Obrazek
Pierwszy elektryk dojechał już do Korzynowa. Od czwartku można go było spotkać na liniach 0 i 4. Póki co autobusem jeździ tylko jeden przeszkolony kierowca, pozostała część załogi jest szkolona w weekend kiedy autobus nie kursuje na linii. Do wakacji powinny dojechać pozostałe dwa Urbino 12 IV Electric i jedno Urbino 8,9LE Electric. Plany miasta i ZKMu zakładają, że do 2020 roku praktycznie cała flota ma się składać z autobusów elektrycznych.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Rysunki pojazdów fikcyjnych

cron