Citaro CapaCity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...

Moderator: mods

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32513
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-18, 15:33

I jeszcze kilka słów o drzwiach w testowanym CapaCity.

Przyciski do otwierania drzwi, w tym pojeździe znajdują się tylko... przy III-cich i IV-tych drzwiach. Czyli wyłącznie w przyczepie. Natomiast drzwi I-sze i II-gie otwiera wyłącznie kierowca.

Drzwi zamykają się bardzo cicho i szybko. ;)

Sygnał dźwiękowy, ostrzegający przed zamknięciem, jest krótki i słychać go wyłącznie w przyczepie. Co więcej - pojawia się on, automatycznie, tylko podczas zamknięcia drzwi w przyczepie. Jeśli kierowca zechce zamknąć I-sze lub II-gie drzwi, zrobi to szybko i bez sygnału. :roll:

Autobus wyposażony jest w czworo drzwi. Tymczasem na pulpicie w kabinie kierowcy, znajdują się tylko trzy przyciski do otwierania drzwi + przycisk "zbiorczy". Czwarty przycisk jest zaślepiony.

Z tych trzech przycisków, dwa są wysunięte do góry, tak aby kierowca mógł je łatwo znaleźć palcami. Natomiast ten trzeci jest "schowany" - tzn. jest równo z pulpitem.

Wychodzi na to, że ten trzeci służy do zbiorczego zamykania drzwi w przyczepie i to najwyraźniej drogą "awaryjną". Ponieważ - i to są tylko moje domysły - drzwiami III i IV sterują pasażerowi i elektronika. I-sze i II-gie otwiera kierowca, a pozostałe sami pasażerowie. Przy czym, podejrzewam, że one same się zamykają po jakimś czasie i dlatego każdorazowe zamknięcie jest przez elektronikę sygnalizowane pasażerowi by ostrzec go przed zamknięciem.

Oczywiście można to obejść - to jest tylko tryb pracy - naciskając przycisk "zbiorczy" ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5895
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-18, 15:37

J-31 pisze: Częstotliwość w godzinach szczytu, dochodzi nawet do... 3 minut (ale tylko rano po godz. 7-mej, natomiast po południu co 5 minut).

To połączenie jest na tyle dobre i rzeczywiście szybkie, że w czasie popołudniowego szczytu pociągi metra dojeżdżają na pl. Wilsona przepełnione. Z tego część jedzie dalej na Bielany, a spora część przesiada się właśnie na E4.
...

Skutek jest tego taki, że na przystanku na pl. Wilsona, w godzinach po południowego szczytu stoją tłumy ludzi - i niewiele pomaga duża częstotliwość autobusów tej linii. W tej sytuacji najlepszymi pojazdami do obsługi tej linii są właśnie Ikarusy 280, w porównaniu z niskopodłogowcami oferują one mega pojemność, tak, że nawet - jak widać - 20 metrowy Citaro może się schować ;)
No to w sumie jest problem :]
:strzałka: Ikarusy wiecznie jeździć nie będą i trzeba będzie jest zastąpić czymś innym. Zwykłe przeguby nie starczą. Autobusy dwuprzegubowe w postaci lighttrama3 i Phileasa 24 odpadają ze względu na napęd hybrydowy który zwłaszcza w Phileasie zabiera sporo miejsca przez co autobusy te są mniej pojemne od choćby AGG300 który jest napedzany silnikiem Diesla. W grę wchodzi wersja 26 metrowa jednak jeżeli by miał problem pokonać trasę to odpada :] Dodatkowo stan dróg i nie wspominając o astronomicznej cenie, bo technika kosztuje ;) Wniosek płynie z tego następujący - Warszawa jest skazana na 20 metrowe autobusy. Trzeba będzie zatem zwiększyć częstotliwość i zakupić wersje z większą ilością miejsc. Dziwi mnie to, że MZA nie zdecydowało się na testy LC GXL. Pojazdy tego producenta MZA ma już w swojej flocie i na dodatek mogłoby się okazać, że wszyscy będą mieli pozytywne odczucia po przejażdżce Manem.


J-31 pisze:bo wiadomo, że tłum będzie właził mu na głowę lub pobrudzi albo zdepcze buty.
Albo go zlinczuje :mruga:
J-31 pisze:To jest coś naprawde trwałego...Wygląda ładnie i jest praktyczne ;)
I dobrze :) Długo by służyły pasażerom :)


J-31 pisze: A przedstawiciele Evobusa zarzekają się, że przewoźnik kupując taki autobus może go zamówić z mniejszą ilością foteli i szerszymi przejściami
Tyle dobrze ;)
J-31 pisze:znając MZA, zastanawiam się tylko, czy oni rzeczywiście by tak zrobili. Wątpię :roll:
Cóż musimy mieć nadzieję, że w razie zakupu MZA podejdzie do tej sprawy profesjonalnie :]
Ostatnio zmieniony 2008-01-18, 15:44 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

faja_k
Posty: 6101
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-18, 15:39

A ja wierzę, że MZA zamówi wersję z odpowiednią ilością miejsc stojących - w końcu ostatnie SU18 przyjechały z megarzeźnią :P
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32513
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-18, 15:44

Amalio pisze:Dziwi mnie to, że MZA nie zdecydowało się na testy LC GXL.
To rzeczywiście mógłby być dobry pomysł, ale chyba MAN-a GXL nie spotkamy w Warszawie

Ponieważ MAN jest zbyt delikatny. NG313 nie wytrzymują ciężkich warunków pracy. Najczęściej - właściwie non stop - sypie im się zawieszenie. Wielu pojazdom łamała sie chyba kratownica na tylnym zwisie, bo dostały jakieś wzmocnienia, widoczne od zewnątrz w postaci listew.

Tak więc możliwe, że MZA po prostu boi się MAN-a, zawiedli się również na Solarisie (nawet w tych najnowszych, pada zawieszenie, pada elektryka, elektronika) - no to z zaciekawieniem patrzą na Mercedesa. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5895
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-18, 15:51

J-31 pisze:
Tak więc możliwe, że MZA po prostu boi się MAN-a, zawiedli się również na Solarisie (nawet w tych najnowszych, pada zawieszenie, pada elektryka, elektronika) - no to z zaciekawieniem patrzą na Mercedesa. ;)
Obawiam się tylko tego, że szukają czegoś czego nigdy nie znajdą :]

ppln

Post autor: ppln » 2008-01-18, 16:00

Amalio pisze:czegoś czego nigdy nie znajdą
Ikarusy zaczną w warsztatach klepać wg. planów. MZA Ikarus 283 (z silnikiem z tyłu) ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5895
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-18, 17:26

ppln pisze:
Amalio pisze:czegoś czego nigdy nie znajdą
Ikarusy zaczną w warsztatach klepać wg. planów. MZA Ikarus 283 (z silnikiem z tyłu) ;)
Myślę, że prostszym rozwiązaniem byłoby zbudować parę sztuk dwu przegubowych 293 ;)

No i GXL ma jeszcze jeden plus w stosunku do CapaCity - jest o metr dłuższy.

Kamil

Post autor: Kamil » 2008-01-18, 18:05

Amalio pisze:No i GXL ma jeszcze jeden plus w stosunku do CapaCity - jest o metr dłuższy.
Tylko metr :-P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5895
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-18, 18:20

Kamil pisze:
Amalio pisze:No i GXL ma jeszcze jeden plus w stosunku do CapaCity - jest o metr dłuższy.
Tylko metr :-P
Zawsze metr.

ppln

Post autor: ppln » 2008-01-18, 22:55

Metr pewnie wart ze 300 000 zł...
Amalio pisze:Myślę, że prostszym rozwiązaniem byłoby zbudować parę sztuk dwu przegubowych 293
A co niby zastąpi stare przegubowce? A Ikarus 283 ma wiele zalet, m. in. obniżoną podłogę.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5895
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-19, 00:09

ppln pisze:

A co niby zastąpi stare przegubowce?
Nie bardzo rozumiem pytania. No stare nowymi chyba oczywisye :?:
ppln pisze:A Ikarus 283 ma wiele zalet, m. in. obniżoną podłogę.
A 293 mieścił ponad 220 osób ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1912
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-01-19, 00:26

ppln pisze:A Ikarus 283 ma wiele zalet, m. in. obniżoną podłogę.
284 jak już. 283 to tylko dłuższa dwieścieosiemdziesiątka.
Amalio pisze:
Kamil pisze:Tylko metr :-P
Zawsze metr.
Jak się dobrze zorganizuje wnętrze to różnica jednego metra nie ma znaczenia.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5895
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-19, 00:59

ep40 pisze:
Jak się dobrze zorganizuje wnętrze to różnica jednego metra nie ma znaczenia.
Z tymże to samo możesz zrobić w GXLu i wychodzi no to, że i tak oferuje on więcej miejsca.

ppln

Post autor: ppln » 2008-01-19, 14:28

Amalio pisze:Nie bardzo rozumiem pytania. No stare nowymi chyba oczywisye
Rozmowa zeszła na temat pancernych autobusów więc zaproponowałem budowę nowych Ikarusów. ;)

Amalio pisze:Z tymże to samo możesz zrobić w GXLu i wychodzi no to, że i tak oferuje on więcej miejsca.
A równie dobrze możesz wyciąć kilka siedzeń z SU18 i też będzie oferował kupę miejsca za dużo niższą cenę.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5895
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-01-19, 14:33

ppln pisze: A równie dobrze możesz wyciąć kilka siedzeń z SU18 i też będzie oferował kupę miejsca za dużo niższą cenę.
A pasażerowie będą niezadowoleni.

ODPOWIEDZ