Sprinter od Autocuby

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Mercedes i Setra...

Moderator: mods

Awatar użytkownika
romek
Posty: 102
Rejestracja: 2011-12-13, 18:07
Lokalizacja: Ostróda

Sprinter od Autocuby

Post autor: romek » 2012-04-15, 18:29

Jaki jest Sprinter każdy wie. Przegnite busiki zajeżdżane do końca przez prywaciarzy a jeśli coś się rozwali to skleja się to na taśmę. Jednak ja zaprezentuję coś mało znanego, mianowicie ostródzkiego rodzynka. Jest to rzadka wersja, klecona w Auto Cuby Gościcino na bazie Mercedesa Sprintera 519CDI. Do Ostródy takie coś dotarło z początkiem lutego 2012, otrzymując na początku numer taborowy 158, zmieniony potem na 174. Na swój pierwszy kurs wyruszył po niedługim czasie, mianowicie po zaledwie 2 dniach. W zamyśle autoBUSY tego typu miały zastąpić PR110 :retard: okazało się jednaki inaczej. Okazało się że jest to nieco za małe i krążyła plotka że zostanie on wycofany z tras miejskich i tak jak swój turystyczny brat (#175) przeznaczony na obsługę autokarową rejsów ¯eglugi Ostródzko-Elbląskiej (jakby ktoś nie wiedział to jedną z wielu gałęzi działalności tej firmy jest zbiorkom). I zaiste, przez miesiąc nie było go widać na mieście, pojawił się dopiero dziś na 1. Przez ten czas służył za... kasę biletową na stadionie (kolejna gałąź przedsiębiorstwa). Autobus może być puszczany w dni powszednie na linie numer 3,6 na II zmianie oraz 11 całodniowo, natomiast w dni wolne od pracy na 1,2,3 (całodniowo). Nie ma on stałego kierowcy z racji swoich wymiarów, jeżdżą nim różni. W środku to jest bardzo przyjemny i wygodny pojazd, ma klimę, jest cichutki, ma kopa, jeździ się nim przyjemnie. Zabiera 27 pasażerów, posiada niskie wejście i rampę na wózek (choć nie wiem jak można wjechać wózkiem do środka i potem zamknąć rampę). Minusem jest brak wyświetlaczy, są jedynie malutkie tabliczki. Czy ktoś wie gdzie jeszcze jest coś takiego eksploatowane w Polsce? A może ktoś tym jechał prócz mnie?

Ogłoszenie: http://otomoto.pl/mercedes-benz-sprinte ... 30987.html

Takim zdjęciem posługiwało się ¯OE przy chwaleniu się że kupią nowe autoBUSY:
http://img15.imageshack.us/img15/6733/autobus1s.jpg

A oto nasz ostródzki:
http://phototrans.eu/14,534204,0.html
http://phototrans.eu/14,534290,0.html
http://phototrans.eu/14,535649,0.html
http://phototrans.eu/14,539437,0.html
http://phototrans.eu/14,543170,0.html

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 728
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM » 2012-04-15, 18:58

Gazowiec?

Awatar użytkownika
romek
Posty: 102
Rejestracja: 2011-12-13, 18:07
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: romek » 2012-04-15, 20:00

Nasz niestety akurat nie. A i tak tu stacji nie ma.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10461
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-04-15, 21:13

romek pisze:Jaki jest Sprinter każdy wie. Przegnite busiki zajeżdżane do końca przez prywaciarzy a jeśli coś się rozwali to skleja się to na taśmę
Pozwolę sobie się nie zgodzić — zdarzyło mi się parę razy jechać marszrutką i może owe Sprintery nie były wykończone tak dobrze i takie komfortowe jak Mercedesy do przewozu mniejszej ilości osób, ale z czymś w szeroko pojętym złym stanie technicznym zdecydowanie mi się nie kojarzą. Wiem, że nie każdy busiarz jest taki (gdybym jechał do Sierpca a nie Warszawy, pewnie tak dobrze by nie było :P), ale to i tak uogólnienie. Bądź co bądź busiarze to prywaciarze i zależy im na tym żeby nie odstraszać potencjalnych pasażerów złomem, bo konkurencja nie śpi.
<b>wogóle</b> niechęć niektórych do busów to osobny temat — według mnie niezbyt to mądre, bo nie zawsze jest możliwość i potrzeba puszczenia czegoś większego, a od jazdy busem korona z głowy nikomu nie spadnie. Ale wiadomo, 25-letni H9 jest o wiele bardziej klimatyczny i można się nim efektywniej podniecać, a że puszczanie takiego dużego autobusu, którym w dodatku nikt nie chce jeździć, bo wygląda jakby jeździł w Korei Północnej może się nie opłacać mało kogo obchodzi, najwyżej popłaczemy nad złym i niedobrym busiarzem a potem nad złym i niedobrym PKSem, który obcina kursy
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
romek
Posty: 102
Rejestracja: 2011-12-13, 18:07
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: romek » 2012-04-15, 23:08

To dla przykładu trasa Olsztyn - Ostroda (ok. 40 km):

INTER-TRANS KOBUS Dobre Miasto

Sprzęt: Mercedes Sprinter
Cena: 6 zł
Obłożenie: od 25 do nawet 45 ( :!: )osób
Czas przejazdu: 1 h
Ilość kursów w ciągu dnia roboczego: 18

Mobilis-PKS Ostróda

Sprzęt: Autosan H9-21, A0909L, Setra S21x , Mercedes Sprinter, Kapena Daily
Cena: 5,90 zł
Obłożenie: jak będzie 5 osób to jest dobrze
Czas przejazdu: 1 h 15 min
Ilość kursów w ciągu dnia roboczego: 5


Tak więc panowie: wolicie jechać (jeśli jest możliwość) napchanym do granic możliwości i przegnitym Sprinterem w którym nawet jak się załapiesz na siedzące to masz obolałe kolana czy puściutkim, komfortowym,bujającym Autosanem?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10461
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-04-15, 23:35

romek pisze:Tak więc panowie: wolicie jechać (jeśli jest możliwość) napchanym do granic możliwości i przegnitym Sprinterem w którym nawet jak się załapiesz na siedzące to masz obolałe kolana czy puściutkim, komfortowym,bujającym Autosanem?
No cóż, podsumujmy:
- cena: różnica pomijalna, a i PKS jakby zrobił na jakiś czas promocję i jeździł za 5 zł, to pewnie nic by mu się nie stało
- czas przejazdu: czemu PKS jedzie tak długo? Ma za dużo przystanków/kiepską trasę czy busiarz łamie przepisy? Bo jeśli łamie przepisy, policja mogłaby się pobawić i walić mandaty albo za zachowanie na drodze, albo za nietrzymanie się rozkładu. To samo z przepełnieniem.
- ilość kursów: o właśnie. Jak się idzie na busa to on jest, na autobusa trzeba wyjść, jak będzie. Jeśli trasa jest tak obłożona, to możnaby zrobić więcej kursów.
Co zaś do komfortu - Autosan wcale nie jest taki komfortowy, H9-21 potrafi mieć bardzo przeciętne siedzenia i też jest trochę ciasny, no i ,,bujanie się" raczej aż tak atrakcyjne dla potencjalnego pasażera nie jest. No i do tego H9-21 często (jeśli nie zazwyczaj) mają wnętrze biedne jak Mołdawia, przeciętna marszrutka wcale tak źle nie wygląda, a to też ważne.
Poza tym jest jeszcze jedna alternatywa - pociąg, z tego co widziałem Regio jedzie niecałe 40 minut i bez ulgi kosztuje 10 zł
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
romek
Posty: 102
Rejestracja: 2011-12-13, 18:07
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: romek » 2012-04-16, 20:35

Przejedź się Kobusiarzem a zobaczymy co powiesz.

KONIEC OT! To temat o modelu Cuby City a nie o stanie technicznym busów prywaciarzy.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 3696
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-04-18, 09:26

pmaster pisze:<b>wogóle</b> niechęć niektórych do busów to osobny temat — według mnie niezbyt to mądre, bo nie zawsze jest możliwość i potrzeba puszczenia czegoś większego, a od jazdy busem korona z głowy nikomu nie spadnie. Ale wiadomo, 25-letni H9 jest o wiele bardziej klimatyczny i można się nim efektywniej podniecać, a że puszczanie takiego dużego autobusu, którym w dodatku nikt nie chce jeździć, bo wygląda jakby jeździł w Korei Północnej może się nie opłacać mało kogo obchodzi, najwyżej popłaczemy nad złym i niedobrym busiarzem a potem nad złym i niedobrym PKSem, który obcina kursy
Naprawdę, czasem żałuję że nie można na forum klikać "Lubię to !"

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10461
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2012-04-18, 14:42

Nie szkodzi, ja będę pamiętał ;)
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ