Maty wibroizolacyjne TRACKELAST

Zgodnie z obecnymi wymaganiami dotyczącymi ochrony środowiska w miejscach, gdzie wymagana jest szczególna wibroizolacja (zwłaszcza mosty, wiadukty i tunele zlokalizowane w strefach zurbanizowanych) skutecznym rozwiązaniem ochrony otoczenia przed niekorzystnym oddziaływaniem środków transportu jest wprowadzanie do konstrukcji drogi szynowej mat wibroizolacyjnych.

Stanowią one barierę na drodze transmisji wibracji od nawierzchni do podtorza i dalej poprzez grunt do zabudowań w pobliżu trasy. Maty wibroizolacyjne są stosowane w drodze szynowej w celu zmniejszenia pionowych drgań materiałowych oraz drgań poprzecznych transmitowanych od toru do otoczenia trasy. Continue reading „Maty wibroizolacyjne TRACKELAST”

Jeździmy po Warszawie

Metro WarszawaNiezależnie od tego czy jesteśmy mieszkańcami Warszawy czy też przyjezdnymi z innego miasta, musimy się jakoś po naszej pięknej stolicy przemieszczać. Możemy zdecydować się na spacer, ale jeśli mamy do pokonania kilkanaście czy też kilkadziesiąt kilometrów (co jest dość częstym wyzwaniem) to raczej powinniśmy rozejrzeć się za czymś co umożliwi nam szybsze dotarcie do celu. Wsiadamy więc do jednego ze środka transportu i jedziemy!
Warszawa słynie jednak z tego, że ruch praktycznie o każdej porze dnia i nocy jest (umówmy się) duży więc to na jaki środek transportu się zdecydujemy, będzie miało znaczenie. Nie wiem jak Wy, ale ja naprawdę nie lubię stać w korku. Mimo wszystko bardzo często ludzie decydują się na jazdę własnymi samochodami i niestety w tym wypadku utknięcie w takowym jest raczej w stolicy nieuniknione. Warto uzbroić się w cierpliwość. Continue reading „Jeździmy po Warszawie”

Kwalifikacja wstępna przyspieszona

DriverKwalifikacja wstępna przyspieszona to szkolenie dla osób chcących wykonywać pracę w transporcie drogowym, które uprawnienia do kierowania pojazdami:

  • zdobyły po 10 września 2009 – kat. C (ewentualnie C1),
  • zdobyły po 10 września 2008 – kat. D (ewentualnie D1).

Kwalifikacja wstępna przyspieszona składa się ze 140 godzin zajęć dydaktycznych (130 godzin teorii i 10 godzin praktyki – na część praktyczną składa się 8 godzin jazdy w ruchu miejskim i 2 godziny jazdy w warunkach specjalnych, lub zamiennie 1 godzina jazdy na symulatorze).

Kwalifikacja wstępna przyspieszona jest skierowana dla osób, które ukończyły:

  • 21 lat w przypadku kat. C i C+E,
  • 23 lata w przypadku kat. D i D+E,

gdyż nie podlegają ze względu na wiek żadnym ograniczeniom. Continue reading „Kwalifikacja wstępna przyspieszona”

Co z tramwajami w Olsztynie?

TramwajWydaje się, że politykę inwestycyjną Olsztyna można porównać do zachowania kilkuletniego dziecka w sklepie z zabawkami. Chcemy mieć wszystko i natychmiast: i wielki olimpijski basen, i dużą halę, i solidny stadion piłkarski, i pięknie urządzone jeziora, i funkcjonalne orliki, wielki park technologiczny, i nowe ulice, i ?? Na tej liście realizowanych już marzeń znajduje się również wybudowanie i uruchomienie w Olsztynie komunikacji tramwajowej.

Pomysł przywrócenie do życia w Olsztynie tramwaju, funkcjonuje od wielu lat. Grupa entuzjastów, walcząca z ogromnym przekonaniem o tramwaj jest bliska sukcesu. Pieniądze da oczywiście Unia /my mieszkańcy dorzucimy z budżetu miasta jakieś drobne 80 mln złotych/. Są już plany, wyznaczono trasę, terminy realizacji, rozstrzygnięto część przetargów. Continue reading „Co z tramwajami w Olsztynie?”